Stort grattis till vinsten! Hur känns det att ha tagit hem utmärkelsen Årets stjärna?
Tack! Det känns jätteroligt att Städkollen uppmärksammas på det här sättet!

AI i städbesiktning är nyskapande i branschen – vad har ni lärt er av att arbeta med det?
Vi har lärt oss jättemycket, men den enskilt största lärdomen är att våga testa. Projektet började smått och har växt explorativt och organiskt i nära kontakt med våra kunder och kollegor. Utan våra kunders och kollegors kontinuerliga insikter och tankar kring verkliga situationer hade Städkollen inte varit vad den är idag.

Hur har det påverkat relationen mellan SGS och era hyresgäster?
Positivt! Många hyresgäster är nyfikna och uppmuntrar oss i utvecklandet av Städkollen. Den ligger helt rätt i tiden och det är enkelt att se värdet som tillhandahålls.

Om du fick drömma fritt – vad blir nästa digitala lösning du skulle vilja testa?
På kort sikt drömmer jag om en AI-kollega som kan hjälpa och stötta våra mänskliga kollegor till att skapa ännu bättre, snabbare och smartare kundservice. På lite längre sikt drömmer jag om att göra kund- och boendeupplevelsen hos oss ännu mer uppkopplad, utan att hyresgästerna är låsta vid dator eller telefon. Tänk att som hyresgäst kunna interagera med sitt boende på ett mer intuitivt sätt, där boendemiljön själv förstår behov och ger relevant information eller service i rätt ögonblick. Kanske via enheter som ger proaktiv återkoppling vid problem, eller smarta ytor som hjälper till att boka tvättstugan, rapportera fel eller ge påminnelser, allt utan att man själv behöver scrolla i en telefon. Jag ser ett digitalt ekosystem framför mig som är både sömlöst och osynligt, där tekniken jobbar i bakgrunden för att göra vardagen enklare, tryggare och mer hållbar för våra hyresgäster.