Nöjda kunder, På gång | 2025-01-13

Nöjd Studbo-dagarna blir Kundlyftet

För att tydliggöra sitt fokus på arbetet med nöjda kunder byter Nöjd Studbo-dagarna namn till Kundlyftet inför 2025. Nytt namn, men samma ambition att ge inspiration, kunskap och nya verktyg för att lyfta studentbostadsföretagens kundnöjdhet.

– Studentbostadsbranschen är bra på att skapa nöjda kunder och vi vill att vår årliga mötesplats på ämnet ska vara en välkomnande arena för alla studentbostadsföretag som på något sätt vill utveckla sitt arbete med kundnöjdhet, säger Stina Olén, vd för Studentbostadsföretagen.

Nöjd Studbo-dagarna fick sitt namn från Nöjd Studbo – branschens egen kundnöjdhetsundersökning. Undersökningen behåller sitt namn, och precis som tidigare kommer de företag som presterar bäst att prisas på en Nöjd Studbo-middag. Men med namnbytet till Kundlyftet vill Studentbostadsföretagen signalera att träffen är värdefull och öppen för alla, oavsett om man är en del av Nöjd Studbo-undersökningen eller inte.

– Namnbytet till trots kommer tidigare deltagare att känna igen sig i både tema och upplägg. Men vi skruvar lite på konceptet och vässar det ytterligare på vissa områden för att göra det ännu mer relevant och attraktivt för samtliga medlemsföretag, avslutar Stina.