Kundlyftet (före detta Nöjd Studbo-dagarna) ger utbildning, inspiration och nätverksmöjligheter kring ämnet nöjda kunder.

Kundlyftet
Inspiration
Nätverk
Kunskap
Bygg engagemang och stärk kundupplevelsen
Nöjd Studbo-dagarna byter namn och blir Kundlyftet. Träffen samlar alla som vill stärka sitt arbete med nöjda kunder och få nya insikter från både studentbostadsbranschen och andra sektorer.
Genom inspirerande föreläsningar, konkreta exempel och erfarenhetsutbyte deltagare emellan får du verktyg för att utveckla och stärka kundrelationerna i din verksamhet. Årets fokus är kopplingen mellan organisationskultur och kundupplevelsen. Hur skapar vi en kultur som lyfter både medarbetare och hyresgäster?
Kundlyftet är träffen för dig som jobbar både strategiskt och operativt med kundnöjdhet och vill få nya verktyg och insikter för att lyfta ert arbete till nästa nivå.
Höjdpunkter under träffen:
- Kunskap och insikter från experter – lär dig av framgångsrika strategier och arbetssätt
- Nätverkande och kunskapsdelning med branschkollegor – ta del av branschens bästa tips
- Nöjd Studbo-middag med prisutdelning – vi hyllar branschens bästa kundupplevelser
- Studiebesök hos Skövdebostäder – se studentbostäder och lär dig mer om den lokala samverkan
Information och anmälan
Datum och tid:
15 maj, 11.30 – 16 maj, 13.00
Plats:
Scandic Billingen, Skövde
Pris: 5 400 kronor exkl. moms.
I priset ingår konferens, studiebesök, luncher och Nöjd Studbo-middag.
Hotell:
Enkelrum på Scandic Billingen kan bokas till för 1 205 kronor exkl. moms per person. Du bokar till hotellrum i anmälan till konferensen och det faktureras sedan tillsammans.
Sista anmälningsdag: 8 april
Anmälan är bindande och återbetalning vid avbokning kan inte garanteras.
Vi reserverar oss för att ställa in träffen vid för få anmälda.
På programmet

Engagerade medarbetare - avgörande för att få nöjda kunder
Pernilla Östberg, HR-chef, och Kicki Andersson, Brilliantansvarig, på Länsförsäkringar Skaraborg berättar om kopplingen mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder och hur de använder den för att lyfta verksamheten.
I Brilliant Awards har de lyckats med bedriften att placera sig i topp för sitt goda engagemang inom både kund– och medarbetarupplevelsen och ser öppenhet, tydlighet och att ha roligt på jobbet som tre viktiga framgångsfaktorer. Här får du ta del av deras erfarenheter och insikter kring hur de genom nöjda medarbetare skapar näjda kunder.

Branschen i fokus:
Tre inspirerande exempel
Katarina Prick, vd på Skövdebostäder, om hur deras arbete med att engagera och utveckla medarbetare bidrar till ökad kundnöjdhet.
Catrin Jacobi, kundförvaltare på MKB Fastighets, om hur deras kultur, som genomsyrar allt de gör, samt kommunikation med hyresgäster är nyckeln till att år efter år få toppresultat i Nöjd Studbo-undersökningen.
Henrik Krantz, vd på AF Bostäder, om hur deras helhetstänk och organisationskultur bidrar till både nöjda kunder och en hög svarsfrekvens.

Trender inom kundnöjdhet och studentbostäder
Hur ser trenderna för kundnöjdhet i studentbostadsbranschen ut? Vad är styrkorna och var finns möjligheterna? Tillsammans med Marie Jeppsson från Origo Group går vi igenom de senaste trenderna och viktiga slutsatser kring branschens resultat för kundnöjdhet.

Studiebesök Kurorten
Skövdebostäder
Kurorten stod färdigt till höstterminen 2021 – ett modernt hus med yteffektiva lägenheter. Det är perfekt beläget alldeles intill campus, centrumkärnan, kårhuset och resecentrum. Alldeles utanför finns en tennisbana och Boulognerskogens vackra omgivningar med en badsjö.

Studiebesök Fältskären
Skövdebostäder
På Fältskären kan man som boende känna historiens vingslag men ändå bo modernt i en nyrenoverad studentlägenhet. Huset från 1906 byggdes om under 2023 – 2024 och alla bostäder fick bland annat nytt kök och badrum. De flesta lägenheter är olika varandra – men alla är välplanerade och har en stor portion charm.

Workshop Nöjda kunder
Hur påverkar organisationskulturen kundupplevelsen? I denna workshop utforskar vi sambandet mellan kundnöjdhet och engagemang och samarbete bland medarbetarna. Genom diskussioner med branschkollegor får du insikt i hur ert arbetssätt och kultur kan göra skillnad.

Årets stjärna
Inför prisutdelningen senare på kvällen presenterar vi finalisterna till priset Årets stjärna, som ges till ett initiativ eller projekt som skapar nöjda kunder. Ta del av inspirerande exempel från branschen som alla gjort hyresgästerna nöjdare.

Nöjd Studbo-middag
På kvällen den 15 maj bjuder vi in till en glittrig Nöjd Studbo-middag där vi delar ut pris till vinnarna i de olika Nöjd-Studbo-kategorierna. Njut av god mat, trevliga samtal, fest och livemusik tillsammans med branschkollegor. Middagen ingår i konferensen och behöver inte bokas till separat.