NÖJD STUDBO: Nöjd kund-seminariuer, prisutdelning och middag

 

7-8 maj i Helsingborg

Nöjd Studbo går i år av stapeln på Jacob Hansens Hus i Helsingborg. Som vanligt anordnas Studentbostadsföretagens föreningsstämma i samband med Nöjd Studbo.

 

Nöjd Studbo är kundundersökningen Nöjd Studbo:s eget event som är öppet för alla medlemmar i Studentbostadsföretagen, oavsett om man deltar i undersökningen eller inte. Utöver inspiration och kunskapsutbyte inom ämnet nöjda kunder, firar vi de här dagarna årets bästa resultat i Nöjd studbo-undersökningen. Detta gör vi genom att – under festliga former på kvällen den 7 maj – kora vinnare i olika kategorier.

 

2020 års upplaga av Nöjd Studbo kommer bland annat att ta upp trygghetsaspekten i nöjd kund-arbetet samt hur man som studentbostadsföretag kan skapa imponerande kundupplevelser. Läs mer om innehållet i programmet nedan.

 

Här kan du läsa mer om Nöjd Studbo-undersökningen.
Praktisk information och anmälningslänk hittar du längst ner på den här sidan.

PROGRAM

FÖRENINGSSTÄMMA

Nöjd Studbo-dagarna inleds med föreningsstämma den 7 maj klockan 11.30-12.15, med efterföljande lunch. Läs mer om stämman här.

NÖJD KUND-SEMINARIER

Klockan 13.00 den 7 maj drar nöjd kund-seminarierna igång.

 

Årets resultat med extra fokus på trygghet
Vi fördjupar oss i resultaten i årets Nöjd Studbo-undersökning, med lite extra fokus på trygghet. Både företag med bra utveckling i just trygghetsfrågorna och inbjudna studenter får berätta om sin syn på trygghetsaspekten i arbetet med nöjda kunder. Självklart kommer även ni besökare att involveras och aktiveras i samtalet.

 

Imponerande kundupplevelse i vardagens ekorrhjul… hur då?
Hur i hela friden hinner man skapa imponerande kundupplevelser när vardagen rusar fram som ett expresståg och att-göra-listan växer snabbare än man hinner beta av? Eller när kunderna är minst sagt oförstående inför hur verkligheten fungerar? En del av svaret ligger i att förstå hur människors upplevelser fungerar på en grundläggande nivå. Alla är vi människor, låt oss börja där.

 

Under det här seminariet får vi lyssna till Eva Hauge, som beskriver sig själv som ”besatt av kundnöjdhetsutveckling”. Eva har ägnat 20 år åt området och föreläser, utbildar, coachar och genomför workshops; alltid med fokus på ”imponerade kunder” (till skillnad från ”nöjda”).

Från kris till bäst i Sverige
I samband med en stor kris i företaget 2015 var Aller media i stort behov av förändringar. En av de saker som behövde förbättras var kundservicen och bara tre år senare vann de utmärkelsen GuldKontakt för Sveriges bästa kundbemötande. Hur gick de tillväga? Fredrik Löfgren från Aller Media kommer att berätta om deras resa utifrån nedanstående punkter.

 

• Kris – vilka positiva effekter det kan leda till med rätt arbetssätt
• Kundservice – igår, idag och imorgon
• Sju nyckelfaktorer för framgång
• Sju trender och hur vi når nästa nivå

 

Fredrik Löfgren har såväl utbildning som 20-årig arbetslivserfarenhet inom ekonomi, projektledning, kundservice och ledarskap. Han har drivit igenom organisationsutveckling och stora förändringsarbeten och har vunnit pris för sitt ledarskap.

MIDDAG OCH PRISUTDELNING

På kvällen den 7 maj är det dags att under festliga former kora vinnare i olika kategorier i Nöjd Studbo-undersökningen. Vi kommer att hålla till på Tivoli i Helsingborg och får ta del av trerätters middag, livemusik och – för de som önskar – dans. Festlig stämning utlovas!

STUDIEBESÖK

På förmiddagen den 8 maj, klockan 9.00-11.00,  kan de som har möjlighet och vill, hänga med på ett studiebesök till två spännande bostads- och stadsutvecklingsprojekt i Helsingborg.

 

H22
Helsingborg stads stadsmässa H22 – a smarter city är ett försök att förändra hur vi bygger våra städer. En stadsutställning 2022 som utforskar de bästa lösningarna för en smartare, mer hållbar stadsutveckling och stadsliv. Mikaela Åberg, projektledare stadsdelsutveckling på Helsingborgshem, berättar om idéerna bakom och visionerna för H22 – a smarter city.

 

 

SällBo – Sveriges första sällskapsboende för unga och äldre
SällBo är ett nytt sätt att bo där yngre och äldre bor tillsammans. Här möts generationer och kulturer och det sociala livet står i centrum. SällBo är ett boende och integrationsprojekt där man bor lite mindre men delar desto mer. Förutom den egna lägenheten har alla hyresgäster tillgång till cirka 580 kvadratmeter gemensamma utrymmen som till exempel kök, vardagsrum, träningsrum, konstnärsateljé, spelrum och bibliotek.

Nätverksträff kommunikation/HR/employer branding

I samband med Nöjd Studbo 2020 bjuder vi på förmiddagen den 8 maj in till en nätverksträff med tema kommunikation, HR och employer branding. Hur kan vi attrahera den nya generationens medarbetare? Hur kan vi gemensamt profilera studentbostadsbranschen? Och vilket är bästa sättet att kommunicera vårt erbjudande och kultur?

 

Stockholms studentbostäder kommer att dela med sig av hur de jobbar med ”det omvända mentorsprogrammet”, vars upplägg går ut på att studenter är mentorer till personer inom ledande befattningar hos Stockholms studentbostäder, istället för tvärtom. Exempelvis har vd och ekonomichef fått varsin student-mentor. Detta är ett initiativ som leds av både kommunikations- och HR-funktioner hos Stockholms studentbostäder och initiativet har fått många positiva effekter. Under detta tillfälle kommer projektledare för mentorsprogrammet att berätta mer om hur en detta initiativ, som är enkelt att genomföra och har en låg kostnad, har genererat både positiv PR och bidragit med nya perspektiv för verksamhetsutveckling.
Vi har en tanke och form för förmiddagen men det är ni som deltagare som är med och formar och bidrar med era frågeställningar och kunskap.

 

Den här nätverksträffen vänder sig till er som jobbar strategiskt eller i en ledande befattning med kommunikation eller HR.

 

Tid: 8 maj kl. 9-12
Plats:
Clarion Grand, Helsingborg
Kostnad: 1050 kr/deltagare exkl. moms. Förmiddagsfika serveras på träffen.
Anmälan: Sker i anmälningsformuläret för Nöjd Studbo 2020, se länk nedan.
Vi förbehåller oss rätten att ställa in träffen vid för lågt deltagarantal.

HÅLLPUNKTER

Program 7 maj
11.30: Föreningsstämma 2020
12.15: Lunch
13.00: Nöjd Studbo-seminarier
19:00: Nöjd Studbo-middag och prisutdelning

 

Program 8 maj
För er som har möjlighet att stanna kvar på förmiddagen den 8 maj anordnar vi kl. 09.00-11.00 två studiebesök i Helsingborg. Dessutom kommer vi kl. 09.00-12.00 att ha en nätverksträff med tema kommunikation/HR/employer branding. Läs mer om aktiviteterna ovan.

ANMÄLAN OCH PRAKTISK INFORMATION

Datum: 7-8 maj  med start kl. 11.30 den 7 maj
Plats: Jacob Hansens Hus, Norra Storgatan 21, Helsingborg
Middagen äger rum på Tivoli i Helsingborg.
Kostnad: 2 500 kr/deltagare exkl. moms. (Avser Nöjd Studbo-seminarier + middag + ev. studiebesök 8 maj. Föreningsstämman + lunchen 7 maj är kostnadsfri. Nätverk kommunikation/HR faktureras separat).
Hotell: Hotellrum (enkelrum) på Clarion Grand, Stortorget 8 Helsingborg, kan bokas till vid anmälan för 1190 kr exkl. moms.
Anmälan: Klicka här för att anmäla dig. I formuläret väljer du vilken/vilka delar du vill deltaga på.
Sista anmälningsdag: 7 april
Vi förbehåller oss rätten att ställa in vid för få anmälda deltagare.