Nöjd Studbo-dagen


 

6 maj
Digital träff

 
Välkommen till en digital eftermiddag av kunskap, inspiration och prisande av branschens arbete med nöjda kunder! Vi tar avstamp i årets Nöjd Studbo-undersökning och bjuder in experter som delar med sig av sina erfarenheter och framgångsfaktorer. I år ligger lite extra fokus på trygghet och kundnöjdhetsarbete under pandemin.
 
Ni är varmt välkomna oavsett om ni är med i undersökningen eller inte. Nöjd Studbo anordnas i samband med Studentbostadsföretagens föreningsstämma 2021.
 
Anmäl dig här


left

Nominera till nytt pris!

Som vanligt firar vi även årets bästa resultat i Nöjd studbo-undersökningen. Nytt för i år är priset Årets stjärna som uppmärksammar ett nytänkande initiativ inom arbetet med nöjda kunder. Priset har en öppen nominering och vinnaren utses av en jury. Läs mer och gör er nominering på länken nedan.
 
Läs mer här

left


PÅ PROGRAMMET

left

Inspiration: Från kris till bäst i Sverige

Fredrik Löfgren, Customer Service Manager, Aller Media
 
I samband med en stor kris i företaget 2015 var Aller media i stort behov av förändringar. En av de saker som behövde förbättras var kundservicen och bara tre år senare vann de utmärkelsen GuldKontakt för Sveriges bästa kundbemötande. Hur gick de tillväga? Fredrik lyfter upp sju nyckelfaktorer för framgång, sju trender och hur en kris kan få positiva effekter.

left
left

Att hålla bollen rullande

Eva Hauge, konsult och föreläsare
 
Kundnöjdhet är inget projekt, det krävs mer energi att sätta en boll i rullning än att hålla en boll i rullning. Ändå är det så vanligt att man tar tag i saker, får bollen i rullning, tappar fokus och får starta om, igen och igen. Hur håller man kundupplevelse-utvecklings-bollen i rullning?

left
left

Panel: Kundnöjdhet och trygghet

En panel med representanter från olika studentbostadsföretag tar upp ämnet kring trygghet och kundnöjdhet under en pandemi.

left
left

Nästa steg: Live Steps

Inför Nöjd Studbo 2022 lanserar vi möjligheten att mäta kontinuerligt och därmed förbättra arbetet med nöjda kunder. Lyssna på ett bostadsföretag som gjort resan från punktmätning till att vecka för vecka kunna följa och agera på utvecklingen av kundnöjdheten.

left
left

Prisutdelning- Nöjd Studbo

Vi avslutar träffen med att dela ut årets Nöjd Studbopriser där de som lyckats bäst i undersökningen prisas. Priser delas ut i kategorierna:
 

  • Nöjd Studbo 2021 – stora företag
  • Nöjd Studbo 2021 – medelstora företag
  • Nöjd Studbo 2021 – små företag
  • Nöjd Studbo 2021 – lärosäten/förmedlare
  • Årets klättrare
  • Nyhet! Årets stjärna (läs mer)
left


Information

Plats: Digitalt event
Datum: 6 maj
Tid: 13.00 – 16.30
 
Pris: 2 900 kronor exkl. moms/person
Erbjudande: Gå 3 betala för 2. Erbjudandet aktiveras automatisk när ni anmäler er tre från samma företag.
Sista anmälningsdag: 28 april
 
Anmäl dig här

 
OBS! Anmälan är bindande och återbetalning vid eventuell avbokning kan inte garanteras. Vi reserverar oss för att ställa in träffen vid för få anmälda deltagare.